Press "Enter" to skip to content

מה זה קימונו?

אם אתה מעוניין להתלבש לעונה ולהתחבר לתרבות היפנית, קימונו הוא אפשרות נהדרת. יש יתרונות רבים ללבישת קימונו, מיופיו המסורתי ועד למשמעותו התרבותית וההיסטורית. בנוסף להיותה אלטרנטיבה נפלאה לשמלות מעצבות, הקימונו גם נוח ונוח ללבוש בכל אקלים. גם מי שלא היו ביפן נמשכים לבגד היפה.

בין סוגי הקימונו הרבים, ישנם סגנונות רבים ושונים. קורוטומסודה ואירומוג 'י הם הנפוצים ביותר. לשניהם יש תבניות ודפוס על השוליים. קורוטומסודה יש רקע שחור עם תבניות צבעוניות. הם עשויים להיות מותשים לאירוע רשמי. הדפוסים עשויים להיסחף לשולי הגב. Kurotomesode הם גם רשמיים והם עשויים ממשי או רינזו.

אחרי שתלבש את הקימונו שלך במשך זמן רב, אתה צריך לשטוף אותו. קימונו נשטף באופן מסורתי, ואז הבד נתפר מחדש. אולם, משמעות הבדים המודרניים היא ששטיפת קימונו אינה הכרחית עוד. קימונו ניתן לניקוי יבש בכמה דרכים. אפשרות אחת היא אראי הארי (כביסה מסורתית), שם קימונו נתלה לייבוש. בתהליך זה, הקצוות הארוגים של בורג הבד נשמרים, מה שמונע מהם להיקבץ או להתקפל.

שרוולי קימונו גדלים באורכם ככל שמתבגרים, ותגלו שאורך השרוול גדל ככל שהרשמיות גדלה. אף על פי שהפיריסודה היא הקימונו הפורמלי ביותר לנשים לא נשואות, צוקסאז 'לעתים קרובות נלבש על ידי כלות או קרובי משפחה בחתונות. במקרים מסוימים, נשים יכולות ללבוש קימונו הומונגי לאירועים רשמיים יותר, כגון מסיבות.

קימונוס יכול להיות מאוד רשמי או מאוד מזדמן, תלוי בדפוס של הבד וסגנון הקישוט. הדפוס של קימונו קובע את הרשמיות שלו. ככל שיש יותר קרטיבים, כך הבגד יותר רשמי. עם זאת, קימונו פשוט יכול להיות מתוחכם באותה מידה. אז הקימונו הם הבחירה המושלמת לערב רומנטי עם אהובתך. האפשרויות אינסופיות!

קימונו ניתן ללבוש בכל עונה. הקימונו הנפוץ ביותר הוא זה שנלבש במהלך החורף ולא נקלט בקיץ. אישה יכולה ללבוש קימונו במגוון של תנאים וטמפרטורות. הם מושלמים לאקלים ביפן, ומאפשרים ללובש להתלבש בנוחות כל היום. ישנם שני סוגים של קימונו: אבנט זורי וקימונו לא מחובר.

האורי, קימונו באורך הירך, מוסיף פורמליות להרכב. במקור שמורים לגברים, האורי נלבשים כעת על ידי שני המינים. המעילים של קימונו לנשים ארוכים יותר ויש להם צמיד מיתרים ארוג שנקרא ”האורי-הימו”. בנוסף למעילי הקימונו, ישנם גם סוגים משוכללים יותר של קימונו, כגון ג 'וניהיטו (Junihitoe), שהוא בעל שתים עשרה שכבות ולבוש על ידי נשים בבתי המשפט.

אם אתה נשוי, הקימונו יהיה הכי רשמי לנשים. קורוטומסודה נענדת על ידי אמהות החתן והכלה בטקס החתונה, ובדרך כלל יהיו עליה חמש טביעות קמון. אלה שהם רווקים יכולים ללבוש קורוטומסודה אם אין להם ילדים, אבל הם לא ללבוש אחד אם הם נשואים.

תלבושות קימונו של גברים פשוטות יותר מאלה של נשים. הם בדרך כלל מורכבים מחמישה חלקים. קימונו הזכר אינו מגיע עם גרביים או סנדלים. תלבושת קימונו יכולה לעלות בין 400 5000 ין, ואחת בסיסית יכולה לעלות בין 10 000 ל-13 אלף ין. ביפן יש חנויות מיוחדות רבות המוכרות קימונו, וכן חנויות כלבו וקניונים.

הקימונו נעשה חשוב יותר מאשר בתקופת אדו. כצורה של בגדי חוץ, היא הפכה לחלק חשוב בתרבות היפנית בתקופת מייג 'י, כאשר קוסודה-קום-קימונו נותר חלק חשוב בחיי היומיום, תוך שמירה על התרבות היפנית המסורתית ללא פגע וללא השפעה זרה. תקופת מייג 'י שונה שם קימונו ”דבר לובש”. הוא גם עודד גברים ונשים ללבוש בגדים מערביים, וחוק מייג 'י קבע שגברים חייבים ללבוש בגדים מערביים במהלך תפקודים רשמיים.

קימונו מסורתי עשוי מבד משי עליון. משי חבוטאי הוא הבד הנפוץ ביותר בקימונו. משי טווה וכותנה הם גם חומרים נפוצים המשמשים להכנת קימונו. הקימונו היפני המסורתי כבד וקשה ללבישה, ולכן גרסאות חדשות עשויות מחומרים קלים כמו משי, סאטן כותנה ופוליאסטר. כיום, הקימונו המודרני זמין בכל העונות, ונועד לקלות תנועה.

פרטים נוספים: קימונו: SAYLA